Hetzelfde maar anders…

De gehele dag heb ik vandaag toetsen gepland. Niet omdat ik het zo graag allemaal op 1 dag wilde maar meer omdat er maandag een deadline is voor cijfers. Ruim anderhalve week ben ik absent geweest door longproblemen. Irritant zat. Vandaag zijn de leerlingen verbaasd. Sommige gespeeld en andere ook echt verbaasd. Hoe kan het nou dat alle klassen vandaag de topo-toets hebben? U doet dat nooit op één dag. Even vraag ik me af, hoe de leerlingen dit weten. Maar zou natuurlijk gek wezen als ik zou denken dat leerlingen nooit met elkaar communiceren. Helemaal als het gaat om de juiste antwoorden. Doorgeven, kopiëren en vooral reproduceren. Dan zijn ze er ineens heel goed in.

De leerlingen balen helemaal als ze erachter komen dat er vijf verschillende versies zijn. Het gaat om een experiment van mezelf. Als ik nou gewoon boven elke toets een andere versie schrijf zouden leerlingen dan gemotiveerder zijn om de toets ook daadwerkelijk zelf in te gaan vullen? En het lukte. De leerlingen hebben geen van alle in de gaten dat de toets precies hetzelfde is voor iedereen. Iets wat voor mij het nakijken alleen maar vergemakkelijkt.
Nu tijdens het laatste uur topo-toets vraag ik me af of er een goede manier is om Topografie te toetsen via een App. Socrative komt meteen bovendrijven maar is het wel goed zichtbaar als ik daar een foto in plaats van een kaart. Hmmm misschien moet ik maar eens op zoek naar een geschikte App zodat deze laatste papieren toets in mijn lessen eventueel ook naar de digitale wereld overgeheveld kan worden.
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Mogelijk gemaakt door WordPress.com.

Omhoog ↑